Blog

Met Microsoft Teams heb als het ware je de ‘telefooncentrale’ die je op kantoor gebruikt, ook mobiel bij je.

Je telefooncentrale in de Cloud
Success Stories

Je telefooncentrale in de Cloud

Vrijwel iedereen gebruikt Microsoft Teams om samen te vergaderen of documenten uit te wisselen. Maar waar voornamelijk gesproken wordt over de zeer goede samenwerkingsmogelijkheden en het fijne aan videobellen, zien we dat een andere zeer belangrijke functie onderbelicht lijkt; Teams als telefooncentrale. In de Cloud.

We hoeven niet uit te leggen hoe belangrijk een telefooncentrale is om een goede dienstverlening te bieden aan je klanten. Directe doorkiesnummers stralen professionaliteit uit en als iemand de telefoon niet aanneemt, dan kan een collega het gesprek overnemen. Maar nu thuiswerken meer en meer standaard wordt, loopt de traditionele telefooncentrale tegen zijn limieten aan. Want die is erop gericht om in het kantoor te functioneren.

Met Microsoft Teams als telefooncentrale heb je dat probleem niet meer. Het grote voordeel van bellen met Microsoft Teams is dat je de Teams app ook op je mobiele telefoon kunt zetten. Zo heb als het ware je de ‘telefooncentrale’ die je op kantoor gebruikt, ook mobiel bij je. Zo kun je dus via Teams op je mobiel bellen, zoals je op kantoor doet. Daardoor heb je altijd je ‘werktelefoon’ bij de hand. En hoeven collega’s niet je persoonlijke 06-nummer aan klanten door te geven, als je dat niet wilt. Andere voordelen van telefonie via Teams zijn dat je veel sneller kunt zien of iemand beschikbaar is, dankzij de status in Teams en dat je interne communicatie veel meer via de chat dan de telefoon gaat. Daar zit een enorm tijdswinst in.

Met Teams kun je daarnaast via het systeem klanten direct doorverbinden en ook daadwerkelijk volgen of het gesprek plaatst vindt. Je huidige vaste nummers kun je gewoon blijven gebruiken en je kunt het systeem volledig naar de wensen van je bedrijf inrichten, inclusief keuzemenu’s en wachtmuziek. Omdat Teams op Microsoft Azure servers draait, hoef je niet bang te zijn dat je telefooncentrale uitvalt. Dat doen we dankzij onze ‘redundant’-aanpak: er is altijd een back-up server beschikbaar. Zo blijft Teams altijd online en blijf jij dus bereikbaar.

Wil je meer weten over telefonie via Microsoft Teams en hoe Actabyte je kan helpen om de overstap te maken? Neem contact op of schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.