Blog

Blog

Keychain: De ideale poortwachter voor computers van zorgpersoneel

Veiligheid staat voorop. Een belangrijk gegeven voor mensen die in de zorgsector werken. Goede beveiliging is dus essentieel. Door middel van het inzetten van Proximity Authentication, het proces waarbij wordt gecontroleerd of een gebruiker van een computer daadwerkelijk is wie hij beweert te zijn, is dit mogelijk. Het Amerikaanse bedrijf Gatekeeper Proximity heeft een keychain in het leven geroepen onder de naam ‘Gatekeeper Remote’. Een technologische uitvinding die de werkzaamheden van het zorgpersoneel een stuk makkelijker moet maken. Op het moment dat de gebruiker zich dicht genoeg bij de computer bevindt, wordt de gebruiker automatisch ingelogd zodra de identiteit overeenkomt met het opgegeven bewijs van identiteit. Geen gedoe meer met wachtwoorden, inloggen en uitloggen. De ‘sleutelhanger’ doet al het werk.

Over Gatekeeper

Gatekeeper is een draadloze sleutel voor computers en websites. Met behulp van gepatenteerde toegangscontrole software ontgrendelt en vergrendelt de keychain computers en websites op de werkplek. Afhankelijk van de positie van de gebruiker. Zodra de gebruiker wegloopt van de computer, wordt deze automatisch vergrendeld. Op die manier kunnen anderen geen toegang krijgen tot dat betreffende account. Dit zorgt voor een veilige, probleemloze inlog-ervaring  die jouw bedrijfsmiddelen beschermt tegen onrechtmatige inlogpogingen. 

Waarom werken met een Gatekeeper keychain?

  • Het voorkomt handmatige logins
  • Het bezit over een op nabijheid gebaseerde vergrendel- en ontgrendelingsfunctie
  • De keychain komt in de vorm van een hardwaresleutel. Op die manier ben je onafhankelijk van telefoon en/of internet
  • Het vereist geen fysiek contact met de computer
  • De keychain is zo licht als een veer en water- en drukbestendig
  • Een draadloze toegangssleutel voor elke medewerker
  • Toegang tot websites via ingebouwde wachtwoordbeheerder
  • De keychain meet productiviteit gegevens voor alle computers en gebruikers

Een verminderd risico door automatisering

De Gatekeeper zorgt ervoor dat alleen werknemers kunnen inloggen. En dan ook nog eens alleen op hun account. Loopt de medewerker weg, vergrendelt de computer automatisch. De keychain dient als uniek identificatiecode voor individuele gebruikers die zich begeven in een gedeelde omgeving. 

Geautomatiseerde toegangsbeheer op afstand

Omdat verschillende organisaties thin clients (een naam voor een relatief lichte computer die uitsluitend beeldinformatie, toetsaanslagen en muisacties uitwisselt tussen de gebruiker en een centrale computeromgeving) gebruiken in plaats van gewone werkstations, besteden gebruikers meer tijd aan applicaties die in externe sessies worden uitgevoerd. Het handmatig inloggen op externe sessies door wachtwoorden te onthouden en in te voeren is foutgevoelig, onproductief, tijdrovend en verouderd. GateKeeper biedt een eenvoudige manier om beveiligingsbeleid voor computers en gebruikers op het netwerk te beheren. 

Ben je benieuwd wat de Gatekeeper keychain voor jouw organisatie kan betekenen? Neem dan vooral contact met ons op. Dan gaan we samen op zoek naar een passend plan dat past bij jouw bedrijf! Neem vrijblijvend contact met ons op door onderstaand contactformulier in te vullen, door te bellen naar +31 (0)15 20 20000 of een e-mail te sturen naar info@actabyte.nl.

    Geef een antwoord

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.